Strony

16 mar 2015

Torcik Pischinger


Pischinger czyli czekoladowo-orzechowy torcik
austriackiego cukiernika Oscara Pischingera,
który przypomina mi lata dzieciństwa:)

Składniki:
5-6 okrągłych wafli
120g czekolady mlecznej lub deserowej
80g cukru
120g orzechów włoskich mielonych
120 ml śmietany 30%
1 łyżka masła

Polewa czekoladowa:
100g czekolady mlecznej lub deserowej
2 łyżki mleka
1 łyżka masła

Do garnuszka włożyć połamaną czekoladę,
cukier, masło i śmietanę. Gotować na małym
ogniu aż powstanie jednolita masa.
Dodać zmielone orzechy i gotować aż masa
zgęstnieje (u mnie trwało to ok. 10 minut).
Masę ostudzić żeby była letnia i smarować nią
 wafle cienką warstwą.Ostatni pozostawić suchy. 
Wafle obciążyć np. deską i wstawić do lodówki.
Najlepiej na całą noc. Na polewę czekoladę
 rozpuścić z cukrem, mlekiem i masłem w garnuszku 
na małym ogniu. Polać wierzch torciku.



4 komentarze:

  1. Mi tez przypomina dzieciństwo, i moja babcię, która takie wafle robiła na każdą okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda i nie jest skomplikowany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mama robi podobne ale masa jest z mleka w proszku Mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja czekam na przepisy na jakieś fajne zapiekanki - uwielbiam je, szczególnie tę z porem i kabanosami :)

    OdpowiedzUsuń