Strony

4 lis 2014

Kurczak w sosie z suszonych pomidorów


Jak widzę gdzieś danie z suszonymi pomidorami
to wiem, że kiedyś na pewno je zrobię:)
Tak właśnie było i w tym wypadku.
Danie doczekało się realizacji ale czuję, że
będę wracała do tego przepisu bo jest nie
tylko banalnie prosty ale też obłędnie smakuje:)

Składniki dla 4 osób:
2 podwójne piersi z kurczaka
1/2 szklanki suszonych pomidorów w oleju
2 łyżki oleju z pomidorów suszonych
5 ząbków czosnku
1 szklanka bulionu drobiowego 
  lub wina białego wytrawnego
2/3 szklanki śmietany kremówki (30%)
sól, pieprz
bazylia świeża

Mięso umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem
i posypać solą i pieprzem. Na patelni rozgrzać
olej. Włożyć kurczaka i smażyć na złoty kolor.
Dodać czosnek pokrojony na cienkie plasterki
i jeszcze chwilkę razem smażyć (uważać, żeby
czosnek się nie przypalił). Dodać bulion (wino),
śmietankę i pokrojone suszone pomidory.
Zagotować, przykryć patelnię, zmniejszyć gaz
i dusić ok. 3-5 minut. Następnie odkryć patelnię,
wyjąć mięso, zwiększyć gaz, dodać posiekaną świeżą
 bazylię i gotować aż sos zgęstnieje (ok. 4 minuty).
Przyprawić jeśli potrzeba solą i pieprzem.
Można też dodać troszkę soku z cytryny.
Podawać kurczaka polanego sosem.

*Przepis pochodzi ze strony MniamMniam.

5 komentarzy:

  1. Wiesz ja tez uwielbiam suszone pomidory i napewno zrobię tego kuraka :)
    Już sobie zapisałam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam dzisiaj i powiem tak, ze jest naprawdę dobre.
    Ja kurczaka pokroiłam w kosteczkę, doprawiłam solą, pieprzem, sosem miodowo czosnkowym Tao tao i łyżką octu balsamicznego. usmażyłam i resztę zrobiłam jak ty, ale za dożo bulionu dałam i wyszło za rzadkie, ale zagęściłam zawiesiną z mąką i poszło. Smaku nie zmieniło. Danie czeka na jutrzejszy obiad tylko z czym radzisz podać? Chyba najlepiej z makaronem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można z makaronem lub ryżem lub nawet ziemniakami.

      Usuń
    2. Podałam z wstążkami wszystkim smakowało.
      przepis podam dalej na blogu :)

      Usuń
    3. Cieszę się, że smakowało:)

      Usuń