Strony

22 paź 2014

Ciastka z białą czekoladą i żurawiną


Piekłam już kiedyś bardzo podobne ciasteczka
ale, że akurat takie połączenie bardzo mi
odpowiada postanowiłam upiec i te.
Napiszę tylko, że znów się nie zawiodłam:)

Składniki:
3/4 szklanki masła w temp. pokojowej
3/4 szklanki cukru (tyle samo białego i brązowego)
1 jajko (temp. pokojowa)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 3/4 szklanki mąki
1/2 łyżeczki sody
1 szklanka suszonej żurawiny
3/4 szklanki białych czipsów czekoladowych
(lub pokrojonej w kostkę czekolady)

W misce utrzeć masło z cukrem (białym i brązowym)
Dodać ekstrakt z wanilii i jajko. Następnie dodać
mąkę i sodę. Dodać suszoną żurawinę i czekoladę.
Wymieszać. Blaszkę do pieczenia wyłożyć
papierem do pieczenia. Wykładać za pomocą
dużej łyżki ciasteczka (1 łyżka=1 ciastko).
Ciastka piec w nagrzanym do 180 stopni
 piekarniku na złoty kolor (ok. 15 minut). 

* z podanej porcji wyszło mi 20  ciasteczek
ale ja nakładałam ciasto łyżką do lodów
więc mogły być troszkę większe:)

3 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają te ciasteczka :)
    Zapraszam do mnie: http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. połączenie białek czekolady i żurawiny to jedno z moich ulubionych połączeń :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żurawina i biała czekolada to połączenie idealne! Ciasteczka musiały smakować wybornie :)

    OdpowiedzUsuń