Strony

17 lip 2014

Bakłażan nadziewany tuńczykiem


Kolejny pomysł na szybki obiad
letnie bez dodatku mięsa.
Nam bardzo przypadł do gustu.
Ciekawe czy Wam zasmakuje?

Składniki:
2 bakłażany
1/2 czerwonej papryki
1/2 żółtej papryki lub zielonej
1 mała cebula
1-2 ząbki czosnku
2 puszki tuńczyka (małe)
6 łyżek przecieru pomidorowego
sól, pieprz
ulubione zioła 
ser żółty do posypania wierzchu

Bakłażany przeciąć na pół i posolić.
Odstawić na 30 minut. Potem wytrzeć
papierowymi ręcznikiem. Skropić olejem
i piec w 200 stopniach przez 20 minut.
Wyjąć z piekarnika i wyjąć ze środka miąższ
za pomocą łyżki. Na patelni rozgrzać troszkę oleju.
Wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i posiekany
czosnek. Zeszklić. Dodać pokrojone w kostkę
papryki oraz pokrojony miąższ bakłażana.
Smażyć ok. 5 minut aż warzywa zmiękną.
 Doprawić do smaku. Dodać przecier pomidorowy
oraz odsączonego tuńczyka z puszki.
Wszystko razem wymieszać i dusić ok. 3 minuty.
Farszem wypełnić połówki bakłażanów.
Posypać startym serem. Piec w piekarniku
nagrzanym do 180 stopni przez ok. 10-15 minut.

4 komentarze:

  1. Z tuńczykiem jeszcze nie jadłam, ale z mięsem owszem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione! Bardzo lubię też w połączeniu z cukinią. W ogóle tuńczyk jest dla mnie na samej górze piramidy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham bakłażany, ale tuńczykiem nie faszerowałam, mogą ciekawie smakować.

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis na nadzienie koniecznie musze wypróbować, tuńczyka w ten sposób jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń