Strony

13 cze 2014

Sernik na zimno z truskawkami na herbatnikowym spodzie


Moją propozycją na nadchodzący weekend
jest bardzo łatwy i szybki sernik na zimno.
Co prawda upał chwilowo odpuścił
ale na taki sernik zawsze jest 
odpowiednia pora:)

Składniki na spód:
200g herbatników
100g masła

Składniki na sernik:
1 kg sera mielonego np. z wiaderka
ok. 3 -4 łyżki cukru pudru
1 opakowanie żelatyny-20g na
 1 L płynu (ja używam Dr. Oetker)

Składniki na wierzch:
1 opakowanie galaretki truskawkowej
truskawki

Herbatniki pokruszyć w malakserze.
Mają być okruszki. Masło rozpuścić.
Wymieszać razem w misce. 
Dno tortownicy o wym. 23 cm wyłożyć
papierem do pieczenia lub folią przezroczystą.
Wyłożyć herbatniki i dokładnie uklepać
tak żeby zachodziły też na bloki na ok. 1 cm.
Wstawić do lodówki na czas przygotowania sera.


Do sera dodać cukier. Żelatynę rozpuścić
w 1 szklance gorącej wody. Gdy ostygnie dodać do
sera i wymieszać.  Masę wylać na spód herbatnikowy.
Wstawić do lodówki aż stężeje.
Galaretkę rozpuścić w 1 3/4 szklanki wody.
Truskawki umieścić na serniku i zalać zimna,
najlepiej już lekko tężejącą galaretką.
Odstawić do lodówki.


10 komentarzy:

  1. wspaniały serniczek, idealny na upalne dni

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernik wygląda bardzo pięknie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. " 1 L płynu (ja używam Dr. Oetker)"
    Można wiedzieć o co chodzi? Jaki płyn

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o to, że ja używam żelatyny D. Oetkera gdzie znajduje się 20g żelatyny przeznaczonej n a1L płynu (taki opis jest na opakowaniu).

      Usuń
  4. POEZJA SMAKU !! UWIELBIAM! POLECAM MOJE CIASTO Z MASĄ BUDYNIOWĄ I GALARETKĄ Z TRUSKAWKAMI:POZDRAWIAM:
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/search/label/ciasta%20i%20ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie się prezentuje:) truskawki górą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszności, najlepsze ciasto na lato:)

    OdpowiedzUsuń
  7. alez cudownie wygląda ten serniczek :) mniam!

    OdpowiedzUsuń