Strony

29 kwi 2014

Sezamki domowej roboty


Domowych słodkości ciąg dalszy.
Sezamki to ulubiona słodycz mojego ślubnego.
Postanowiłam zatem spróbować zrobić je
domowym sposobem i zrobić mu niespodziankę:)
Ale niespodzianka mnie także przypadła
do gustu więc do jego powrotu została połowa:)

Składniki na ok. 7 sztuk:
120g ziaren sezamu
3 łyżki cukru
3 łyżki płynnego naturalnego miodu
1 czubata łyżka masła roślinnego

Piekarnik nagrzać do 200 stopni.
Masło rozpuścić w garnuszku o grubym dnie.
Dodać cukier i miód. Gotować ciągle mieszając
aż cukier całkowicie się rozpuści.
Następnie wsypać sezam. Gotować 
jeszcze przez chwilkę wszystko razem.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia
(ja użyłam keksówki o wym. 11x30cm)
i wyłożyć masę, wstawić do nagrzanego
piekarnika i piec aż się "zezłoci" (ok. 15 minut).
Wyjąć i zostawić do ostudzenia ale gdy będzie
jeszcze ciepła  pokroić na 3-4 cm kawałki.


5 komentarzy:

  1. ja tez bardzo lubie sezamki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę je zrobić! kocham chrupać sezamki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ładniutkie ci wyszły!!! Ja bardzo lubię sezamki a mój tato wręcz uwielbia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne! :-) Sama od dawna się zabieram żeby je zrobić i w końcu chyba muszę ;-)

    OdpowiedzUsuń