Strony

7 mar 2014

Pasztet jajeczny


W domu nazbierało się dużo jajek więc
postanowiłam je jakoś wykorzystać.
Wpadłam na pomysł, żeby upiec pasztet.
Pomysł okazał się słuszny bo pasztet
wyszedł bardzo smaczny:)

Składniki:
9 jajek ugotowanych na twardo+1 surowe
1 duża cebula
1 szklanka bułki tartej
100ml kwaśnej śmietany (18%)
1 pęczek szczypiorku
sól, pieprz
gałka muszkatołowa
1 łyżka masła
50-80g żółtego sera

Cebulę pokroić w kosteczkę i zeszklić na oleju.
Jajka zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Dodać do nich cebulę, śmietanę, surowe żółtko,
bułkę tartą (2 łyżki odłożyć) oraz pokrojony szczypiorek.
Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Pozostałe białko ubić na sztywną pianę
i delikatnie wmieszać do masy jajecznej.
Blaszkę keksówkę (ok. 22cm długości) wyłożyć
papierem do pieczenia. Włożyć masę.
Wierzch wyrównać i posypać pozostawioną bułką
 tartą oraz startym na tarce serem żółtym.
Polać 1 łyżką roztopionego masła.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni
przez około 1/2 godziny.


12 komentarzy:

  1. wygląda obłędnie! świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny pomysł na świąteczne danie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzieś kiedyś jadłam właśnie taki pasztet z jajek,,długo szukałam przepisu,aż e końcu :) biorę się do roboty

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny przepis na pewno wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  6. o, o! podoba mi się taka wersja pasztetu. świetny pomysł na jajeczną potrawę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trafiła Pani super z tym przepisem! Miałam strasznie dużo jajek i nie wiedziałam co z nimi zrobić, wchodzę na stronę, a tu proszę pasztet jajeczny:) Zrobiłam go, wszystkim bardzo smakował, myślę, że nie raz zagości na moim stole. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To drugi przepis jaki zrobiłam z tej strony i z nim również mam problem. Na zdjęciu bowiem pasztecik jest żółciutki i ładnie połączony a mój ma kolor bułki tartej i też w sumie podobną konsystencję. Sądzę więc że gdzieś zrobiłam błąd i byłabym wdzięczna za wskazanie go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć dlaczego pasztet się nie udał bo przepis jest raczej prosty. Musisz też pamiętać że jakość zdjęcia zależy od oświetlenia więc z tymi kolorami jest różnie.

      Usuń
  9. Takie trochę jak jaka faszerowane, czyż nie?

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro zrobię wygląda super

    OdpowiedzUsuń