Strony

23 lut 2014

Pączusie bez drożdży


Zbliża się Tłusty Czwartek więc mam propozycję
właśnie na ten dzień dla osób, które są na
bakier z drożdżami. Pączusie są na bazie
serka homogenizowanego i równie dobre:)

Składniki:
1 serek homogenizowany waniliowy (25 dag)
2 żółtka
2 łyżki kwaśnej śmietany
1 3/4 szklanki mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
cukier puder do posypania

Żółtka, cukier waniliowy i śmietanę wymieszać
w misce. Dodać proszek do pieczenia i 1,5 szklanki
przesianej mąki. Na stolnicę wysypać resztę mąki
(też przesianej)  i wyłożyć ciasto. Całość zagnieść.
Podzielić na dwie porcję i uformować 2 wałki.
Kroić je w talarki i formować okrągłe pączki 
(można je też spłaszczyć, nałożyć marmoladę,
zlepić i uformować pączka). Smażyć na oleju
na złoty kolor. Gdy ostygną posypać pudrem.

* Z tej porcji wyszło 13 sztuk
pączusiów wielkości mandarynki.

4 komentarze:

  1. Robiłam podobne w tamtym roku i być może zrobię i w tym, są naprawdę dobre ;) Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. strasznie podoba mi się ten przepis, zrobię z chęcią, jak tylko znajdę chwilę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcie obłędne że aż zgłodniałam. Uwielbiam wszystkie rodzaje pączków.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie małe pączusie :)

    OdpowiedzUsuń