Strony

13 sty 2014

Ciasto pleśniak


Ciasto pleśniak. Co prawda jego nazwa może nie
brzmi zachęcająco ale ciasto jest bardzo dobre.
To ciasto to smak mojego dzieciństwa. Moja
mama piekła je kiedyś często a i ja swojego czasu
sięgałam po ten przepis. Teraz do niego powróciłam
po kilku latach przerwy. Muszę przyznać, że
piana nigdy nie wyszła mi aż tak wysoka ale to
 pewnie  zasługa mojego nowego miksera:)

Składniki na blaszkę 24x30cm:
3,5 szklanki mąki pszennej
250g masła roślinnego
3/4 szklanki cukru+1 szklanka do białek
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
5 jajek (białka osobno)
2 łyżki kakao

1 słoik dżemu porzeczkowego

Z mąki, masła,żółtek i cukru zagnieść kruche
ciasto (gdyby wyszło za suche można dodać 1 łyżkę
kwaśnej śmietany). Następnie podzielić je na trzy części.
Do jednej dodać kakao. Wszystkie zawinąć w folię i wsadzić
do zamrażalnika aż będą twarde. Na blaszkę wyłożoną
papierem do pieczenia zetrzeć za pomocą tarki o dużych
oczkach pierwszą część ciasta jasnego. Wyłożyć dżem.
Zetrzeć ciasto kakaowe. Z białek ubić pianę, dodać cukier
i 1 łyżkę mąki ziemniaczanej. Wyłożyć na ciasto.
Na wierzch zetrzeć ostatnią część ciasta jasnego.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 45-50minut.

*Przepis ze zbiorów mojej mamy:)

2 komentarze:

  1. Uwielbiam..to również jest smak mojego dzieciństwa :) Czekam niecierpliwie na lato i czerwone porzeczki...z nimi pleśniak smakuje mi najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedno z moich ulubionych ciast wakacyjnych:)

    OdpowiedzUsuń