Strony

22 cze 2013

Sernik łaciaty (dla taty) z truskawkami


Już jutro Dzień Taty równie ważny jak Dzień  Mamy więc może by
tak upiec dla taty serniczek.Na szczęście tatusiowie na diecie nie
 są (przeważnie) więc słodka niespodzianka
 powinna przypaść im do gustu:)

Składniki na biszkopt tortownica 26 cm:
 3 jajka
6 łyżek cukru
6 łyżek oleju
6 łyżek mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia  

Składniki na masę serową:
800g serka homogenizowanego waniliowego
30 dag truskawek 
1/2 szklanki cukru
250ml śmietany kremówki 30%
 4 łyżki żelatyny

Składniki na wierzch:
ok.20-30dag truskawek
1 galaretka truskawkowa 

Na biszkopt białka ubić na sztywną pianę.
Dodać cukier i po jednym żółtku. Ucierając oddawać olej oraz mąkę
połączoną z proszkiem do pieczenia. Ciasto przelać do tortownicy i
piec ok. 30 minut w 170 stopniach. Żelatynę rozpuścić w 1/2 szklanki wody.
Zostawić aż ostygnie.Truskawki zmiksować z cukrem.
Dodać do nich 2 łyżki rozpuszczonej żelatyny.
Pozostałą żelatynę zmiksować z serkami.
Masę podzielić na dwie części.Do jednej dodać zmiksowane truskawki
do drugiej ubitą śmietanę kremówkę.Każdą z mas umieścić w woreczki 
z odciętą końcówką(trzeba zrobić dość duży otwór) i na biszkopcie
wyciskać na przemian koło z białej masy i czerwonej .
Drugą warstwę zrobić na przemian czyli na białej masie
wycisnąć czerwoną masę a na białej czerwoną.
Ciasto wstawić do lodówki i schłodzić.
Na wierzchu ułożyć truskawki i zalać je galaretką 


*dość mocno zmodyfikowany przepis pochodzi z 
"Wielkiej księgi kucharskiej Przyjaciółki"

6 komentarzy:

  1. Jakie piękny serniczek,musi by pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie na taki deser miałam ochote:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na bardzo apetycznie wyglądający sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda fantastycznie i pewnie tak też smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i zrobiłam !! niestety masa jogurtowa z truskawkami nie chciała mi stężeć mimo żelatyny, dorobiłam wiecej żelatyny i dalej była płynna przez co cięzko było mi zrobić wzorek na przemian z jasną masą :/ ale w smaku najlepszy <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też miałam problem z tą masą truskawkową i dlatego podałam przepis z mniejszą ilością truskawek (w oryginale było aż 1/2 kg). Mimo wszystko cieszę się, że smakował:)

    OdpowiedzUsuń