Strony

17 cze 2013

Ciasto Zapp


Ochotę na zrobienie tego ciasta miałam już od kilku lat odkąd 
znalazłam przepis na Wielkim Żarciu.
Komentarze pod przepisem nie kłamały jest szybkie
 i bardzo efektowne.No i dzieciaki je uwielbiają:)

Składniki na blaszkę 24x40cm:
1 paczka okrągłych biszkoptów (ok.120g)
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
 rozpuszczonej w 1 szklance gorącej wody
(ja zrobiłam z kawą zbożową bo miały
ciasto jeść dzieci)
1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego
2-3 łyżki cukru pudru (niekoniecznie)
3 galaretki o różnych kolorach
(ja dałam niebieską, pomarańczową i czerwoną)
1-2 galaretki na wierzch (u mnie multiwitamina)
owoce do dekoracji (ja użyłam truskawek)

 Blaszkę wyłożyć namoczonymi w kawie biszkoptami.
3 Galaretki rozpuścić w 1 szklance wody każdą. Ostudzić.
Mleko ubić z cukrem pudrem aż będzie sztywne.
Po 1/3 masy dodać do każdej z galaretek i dokładnie wymieszać. 
Wylewać na środku blaszki po 3-4 łyżki na przemian.
Masa sama rozpłynie się na boki, tworząc kolorowe fale.


Wstawić do lodówki na  ok.2 godziny.
Udekorować owocami. Zalać zimną galaretką przygotowaną
 według przepisu.Ponownie umieścić w lodówce aż galaretka zastygnie.

6 komentarzy:

  1. Genialny pomysł, w dzieciństwie uwielbiałam lody Zapp :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, jestem pod wrażeniem, ciasto wygląda jak z bajki :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lody Zapp, smak dzieciństwa! Jaka szkoda, ze już ich nie ma :( Ale Twoje ciasto wygląda równie pysznie! :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Och!Pamietam lody ZAPP! :) Super pomysł! :)

    Miłego wieczoru,

    A.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudnie wygląda z tymi kolorami! Odrazu się z Zappem kojarzy. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Cukierkowo-słodkie to ciasto, bardzo mi się podoba :D Wyglada jak kraina marzeń, powrót do słodkich lat dziecięcych :D

    OdpowiedzUsuń