Strony

15 mar 2013

Lemon curd- domowy


Wszyscy mają lemon curd mam i ja:)
Ostatnio prawie na każdym blogu
widzę ten pyszny cytrynowy krem.
Postanowiłam więc i ja spróbować
zrobić go własnoręcznie.
Pierwszy raz miałam przyjemność
się nim raczyć dzięki mojej
szwagierce od której dostałam słoiczek
tego cytrynowego cuda:)
A dzisiaj mam słoiczek swojego.
Przepis zaczerpnięty z Moich wypieków.

Składniki na ok. 1,5 szklanki:
2 duże jajka
2 żółtka
160 g cukru (najlepiej drobnego)
80 g masła
skórka otarta i sok wyciśnięty z 2 cytryn
W garnuszku o grubym dnie utrzeć
 jajka,żółtka i cukier.
Wstawić na gaz i podgrzewać ma małym ogniu.
Dodać masło oraz skórkę i sok z cytryny.
Doprowadzić do wrzenia ciągle mieszając
aż masa będzie gęsta i kremowa.
Uważać bo masa lubi się przypalić.
Następnie przecedzić przez sitko (skórkę,
która zostanie na sitko z powrotem wsadzić do kremu).
Krem przechowywać w zamkniętym słoiczku
w lodówce do 2 tygodni.

6 komentarzy:

  1. Robiłam lemon curd z tego przepisu, wychodzi super! Z serkiem mascarpone i kremówką jest boski!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wszyscy się nim zachwycają i tworzą jego różne wersje ale się nie dziwie jest świetny sama się w nim zakochałam:D:D

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja wiele razy z nim kombinowałam.
    wszyscy się w nim zakochują, zakochałam się i ja.

    OdpowiedzUsuń
  4. w niektorych przepisach byl dodatek maki ziemniaczanej,co pani o tym mysli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że pierwszy raz słyszę żeby ktoś dodawał mąkę ziemniaczaną. Nie widziałam przepisu więc trudno mi powiedzieć ale nigdzie się z tym nie spotkałam.

      Usuń