Strony

19 sty 2013

Ciasteczka serduszka



Wiem, że do Walentynek jeszcze
duuużo czasu ale znalazłam przepis
na ciasteczka ze stempelków i bardzo
chciałam je wypróbować. 
Serduszka oczywiście można
też upiec dla babci i dziadka
z okazji ich święta:)
Przepis nadaje się także dla osób
na diecie bezjajecznej.
Przepis znaleziony tutaj.

Składniki na ok. 40 szt.: 
120g cukru
160g miękkiego masła
3 łyżki mleka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilli
180g mąki pszennej lub tortowej
180g skrobi kukurydzianej (ja zastąpiłam
mąką kukurydzianą ale myślę, że
można spokojnie użyć ziemniaczanej)

W misce utrzeć masło z cukrem.
Dodać mleko i ekstrakt.
Następnie przesiane mąki.
Ciasto wyjąć z miski i zagnieść.
Owinąć w folię i wsadzić do lodówki
na pół godziny.
Ciasteczka wycinać za pomocą
  stempelków lub tradycyjnie foremkami.
Piec w 180 stopniach ok. 15 minut.


5 komentarzy:

  1. fajnie, lubię przepisy z mąką kukurydzianą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serduszka prezentuja sie uroczo idealny prezent dla dziadków ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jako nie próbowałam mąki kukurydzianej. Wyglądają świetnie, chyba tez będę musiała pomyśleć o czymś na walentynki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki fantastyczny przepis! I bez jajek - koniecznie muszę go wypróbować, a już niedługo walentynki, wiec świetnie się nadadzą :)
    śliczne masz te stempelki, ciasteczka wyglądają uroczo!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie slodkie ciasteczka ostemplowane, sama tez mam ten zestaw, super fotki

    OdpowiedzUsuń