Strony

6 gru 2012

Babeczki renifery


Babeczki renifery upiekłam na Mikołajki
i sprawiłam tym słodką niespodziankę
mojemu synkowi. 
Pojawiło się ostatnio sporo takich 
na różnych blogach ale zauważcie, że
tylko moje mają uszy:)
Reniferki podpatrzyłam tu.

Składniki na 12 sztuk:
113g miękkiego masła
130g cukru
3 duże jajka
195g mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
60ml mleka
aromat waniliowy

Dodatkowo będą potrzebne:
tabliczka mlecznej lub gorzkiej czekolady
 cukierki czekoladowe (tootsie rools)
białe groszki na oczy
kakaowe groszki na nos
małe lub duże precelki
małe biszkopciki
troszkę lukru królewskiego +czerwony barwnik

W misce utrzeć masło i cukier
na
puszystą masę.
Ucierając dodawać po 1 jajku

oraz aromat i skórkę.
W drugiej misce wymieszać mąkę,

proszek i sól.
Dodawać stopniowo na
przemian z
mlekiem do ucieranej
masy.
Ciasto nałożyć do foremki
muffinkowej
wyłożonej papilotkami.

Piec w nagrzanym do 180 stopni

piekarniku ok. 20 minut.
Po upieczeniu ostudzić.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej
 lub mikrofalówce z 1-2 łyżkami oliwy. 
Maczać wystudzone babeczki w czekoladzie. 
Następnie przykleić biszkopty i oczy.
Nosek przykleiłam na lukier, żeby się lepiej trzymały.
Z cukierków zrobić uszy (ja je wcześniej zamroziłam
w zamrażalniku i nacięłam boki babeczek
 gdzie wsadziłam uszka).
Na rogi przeciąć  w połowie precelki.
Z reszty czekolady zrobić na oczach kropeczki.
Uśmiech zrobiłam lukrem królewskim
z odrobiną czerwonego barwnika spożywczego.
 

16 komentarzy:

  1. Ślicznie wyglądają. A szczegółowy przepis jest pod linkiem?

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne są!! choć na początku myślałam że to misie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale świetne ! nie tylko dla dzieci :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę talentu....bosko wyglądają:)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję wszystkim za uznanie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. śmieszne i słodkie, czy może być lepiej? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobię je dla córki na Wigilię szkolną :) fajne są i ładnie Ci wyszły! Link na Wykrywaczu Smaku nie przekierowuje do Ciebie! buziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem link jest do mojej strony, która właśnie przestała działać.

      Usuń
  8. są prześliczne :) takich jeszcze nie widziałam!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Też chcę takiego reniferka :-)

    OdpowiedzUsuń