Strony

27 sie 2012

Kluski ze śliwkami


Sezon śliwkowy niedawno
się zaczął więc nie może
i u mnie zabraknąć potraw
z tymi owocami:)
Z przepisu inki21

Składniki na ok.15 szt:
1 kg ziemniaków
mąka ziemniaczana
szczypta proszku do pieczenia
sól
ok.35 dag śliwek węgierek

Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie.
Jeszcze gorące przepuścić przez praskę.
Do miski włożyć ugotowane ziemniaki.
Wyrównać powierzchnię i podzielić
 na cztery równe części.
Wybrać czwartą część i w to miejsce 
wsypać mąkę ziemniaczaną.


Dodać proszek do pieczenia.
Ciasto wyrobić i formować niewielkie kulki.
W każdą włożyć wypestkowaną śliwkę 
i posypać cukrem waniliowym.
Uformować okrągłą kluskę.
Kluski gotować we wrzątku
 ok. 3-4 minuty od ich wypłynięcia.
Podawać polane stopionym masłem
z cukrem i cynamonem.

2 komentarze:

  1. Ale pyszne knedle. :) Te ze śliwkami to moje ulubione.

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszny przepis , wiem co pisze , bo wczoraj w nocy zobaczyłam przepis , dziś zrobiłam i już zjedzone:D

    OdpowiedzUsuń