Strony

22 sie 2012

Gofry brokułowe


Jedliście już kiedyś gofry na wytrawnie?
Przyznaję, że ja do tej pory nigdy.
Myślałam, że nie będą mi smakowały
ale zrobiłam z ciekawości.
Byłam bardzo zaskoczona jakie
wyszły pyszne i chrupiące.
Ze strony Lawendowy Dom.

Składniki  na 16 szt:
 350g brokuła
300 g sera wiejskiego
1,5 szklanki mleka
2 duże jajka
2 szklanki mąki
1
łyżeczka proszku do pieczenia
½  łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki czarnego pieprzu
4 szalotki
drobno posiekane
1 - 2 ząbki czosnku
1/4 szklanki oliwy z oliwek

jogurt naturalny lub śmietana

Brokuła ugotować i ostudzić.
W blenderze zmiksować ser i brokuła.
Wlać mleko i dodać jajka.
Dokładnie wymieszać.
W misce zmieszać mąkę, 
proszek do pieczenia, sodę, sól i pieprz
Do suchych składników wlać wcześniej
zmiksowane mokre składniki i wymieszać razem.
  Dodać szalotkę, czosnek i oliwę z oliwek.
Smażyć na rozgrzanej gofrownicy ok. 5 minut.
Wystudzić na kratce kuchennej.
Podawać z jogurtem naturalnym lub śmietaną.


9 komentarzy:

  1. intrygujące połączenie!!! jak tylko będę mogła zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. gofry z brokułami? brzmi intrygująco, muszę kiedyś spróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie próbowałam gofrów na wytrawnie,ale wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować, tym bardziej że wszystko co inni lubią na słodko, ja preferuję na słono :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis bardzo pyszny mega dobre synuś 14 miesięcy i się zajadal

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy nadmiar ciasta można zamrozić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie wiem. Raczej nie.

      Usuń
    2. Ciasta nie można mrozić, ale gotowe gofry tak. Potem je odgrażam i wrzucam do tostera jak zwykły chleb. Wychodzą świeże i lekko chrupkie.

      Usuń