Strony

18 lip 2012

Śmietanowe kluski


Bardziej spostrzegawczy pewnie 
zauważyli, że powstał
Te kluseczki należą właśnie do
takich szybkich dań.
Może nie wyglądają zbyt apetycznie
ale uwierzcie mi smakują super:)

Składniki dla 2-3 osób:
200g kwaśnej gęstej śmietany
2 jajka
8 czubatych łyżek mąki

W garnku zagotować wodę i lekko ją osolić.
W misce wymieszać dokładnie
 śmietanę, jajka i mąkę.
Na gotującą się wodę 
wykładać łyżką porcje ciasta.
Gotować ok. 2 minuty od wypłynięcia.
Podawać polane stopionym masłem
i posypane cukrem lub posypane 
zrumienioną na maśle bułką tartą.

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie dania! Musze wyprobowac!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za ten nowy dział. Właśnie skończyłam te wczorajsze biszkopciki. Zamiast żurawiny7 dodałam rodzynki i wiórki kokosowe. Są przepyszne. Coś a'la pieguski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis:) Takie leniwe bez twarogu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie kluseczki to u mnie kluseczki z łyżeczki:) uwielbiam takie:) ale śmietanę zastępuję serkiem waniliowym

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbuję przepis, nie robiłam jeszcze takich.

    OdpowiedzUsuń
  6. a mi nie wyszły kluseczki tylko jakaś rozciapciana mamałyga:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi przykro:( Kluseczki robiłam chyba już kilkanaście razy i nigdy nie miałam z nimi problemu. Widać dodałaś(eś) za mało mąki. Łyżka łyżce nie równa:)Ciasto powinno być bardzo gęste. Najlepiej wrzucić najpierw jedną kluseczkę i zobaczyć czy nam się nie rozwala i jeśli tak się stanie dosypać jeszcze mąki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobilam je wczoraj.:-) Bardzo fajny pomysl na smaczny i szybki obiad.:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie zjedliśmy na obiad te pyszne kluski :) Zrobiłam je z mąki razowej, dałam jej trochę więcej niż w przepisie, dodałam też łyżeczkę ekstraktu waniliowego. Bardzo nam smakowały!

    OdpowiedzUsuń
  10. smakowite kluseczki są też posypane cynamonem

    OdpowiedzUsuń