Strony

21 lip 2012

Omlet z jabłkami


Dostałam od mamy trochę jabłek
z ogrodu (papierówek) i zostało
mi kilka (resztę już przetworzyłam:)
więc gdy przypadkiem znalazłam
ten przepis to postanowiłam go 
wypróbować i niestety na jednym
 razie się  pewnie nie skończy
bo omlet wyszedł przepyszny:))

Składniki na 1 duży omlet:
2 duże jabłka 
1 łyżka brązowego cukru
3 łyżki masła

3 jajka
1 łyżeczka cukru
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki mąki
szczypta soli

Na patelni rozpuścić masło.
Włożyć obrane i pokrojone jabłka
(ja kroiłam na małe plasterki).
Smażyć ok. 5 minut i dodać brązowy cukier.
Mieszać aż cukier się rozpuści i skarmelizuje.


W misce ubić jajka, mleko, cukier, sól i mąkę.
Zalać jabłka na patelni.
Piec ok. 10 minut aż omlet będzie puszysty
i wtedy przewrócić na drugą
 stronę i smażyć ok. 5 minut.
Przed podaniem można go jeszcze posypać
pudrem z cynamonem.
 

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ilka wyłącz proszę weryfikację obrazową w ustawieniach komentarzy...

      Usuń
    2. ok. już zrobione:)

      Usuń
  2. Smaczny omlet:) Chociaż ja bym jabłek wcześniej nie podsmażała:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Omlet pycha! Zrobiłam z połowy składników a i tak był za duży :) Przed chwilą go zjadłam i lewo się ruszam. Na pewno będę robić go częściej.

    Anita

    OdpowiedzUsuń