Strony

28 lut 2012

Babka pomarańczowa


Była już kiedyś babka cytrynowa
więc teraz postanowiłam upiec
babkę z pomarańczową nutką:)
Wyszła wilgotna i bardzo
smaczna chociaż nie aż
tak bardzo pomarańczowa:))

Składniki:
4 jaja (temp. pokojowa)
25 dag miękkiego masła
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
1 duża pomarańcza
szczypta soli
100 ml mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na lukier:
1 szklanka cukru pudru
3 łyżki soku z pomarańczy

Masło utrzeć na masę z cukrem i solą.
Ucierając dodawać po jednym jajku
Następnie dodać otartą skórkę z
całej pomarańczy oraz mleko.
Mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia.
Partiami wsypywać do masy.
Ciasto przełożyć do wysmarowanej
masłem  średniej foremki babkowej
i piec w 170 stopniach ok. 40 minut.
Gdy ostygnie utrzeć lukier z podanych
składników i polać nim babkę.

5 komentarzy:

  1. nie przepadam za skórką pomarańczową, ale tutaj prezentuje się niesamowicie!!! a zamiana cytrusa w wypieku wspaniała :) mały zabieg a efekt fantastyczny. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojjj jaka piękna babka, cudnie wygląda na zdjęciach, pewnie też dobrze smakuje...

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuje się w każdym razie bardzo smakowicie, fajny pomysł na wielkanocny stół :]

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest mega smaczna, tylko ja zamiast mleka dodałam roztopionej czekolady i niewiele rodzynek obtoczonych w mące na koniec mieszania, jest super smaczna:) Polecam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna jest ja dodaję jeszcze trochę rumu zawsze znika w mgnieniu oka:)

    OdpowiedzUsuń