Strony

12 lip 2011

Bułeczki puszyste



Przepyszne bardzo puszyste bułeczki.
Ulubione najmłodszego:) 

  Z przepisu Dorotus.

Składniki na 12-16 sztuk:

1 szklanka mleka (letnie)

110g miękkiego masła

2 łyżki cukru
2 roztrzepane widelcem jajka
3/4 łyżeczki soli
  4 szklanki mąki pszennej (ja część
zastąpiłam pełnoziarnistą)

24g świeżych drożdży
(lub3 łyżeczki suszonych)


1 jajko+1 łyżka mleka
do posmarowania wierzchu
Jeśli używamy drożdży suszonych
wystarczy je wymieszać z mąka.
Jeśli -tak jak ja-świeżych należy
przygotować
wcześniej rozczyn.
Na rozczyn wlać do miski mleko,

dodać drożdże i łyżeczkę cukru.
Dodać tyle mąki żeby rozczyn miał
konsystencję kwaśnej
śmietany
(ok. 1/2 szklanki).
Przykryć i odstawić w ciepłe
miejsce
na ok. 20 minut.
Po tym czasie dodać resztę mąki,

cukru, sól, jajka oraz masło.
Całość wyrobić używając miksera z hakami. 
  Przykryć i odstawić aż podwoi swoją objętość.
Następnie z ciasta ulepić 12-16 bułeczek.

Poukładać je na blaszce
pozostawiając
1 cm odstępy.  
Przykryć i odstawić do ponownego
wyrośnięcia
na ok.30- 45 minut (aż się zetkną).
Każdą bułkę posmarować jakiem
zmieszanym z mlekiem.

Piec ok. 25 minut w 180 stopniach.


5 komentarzy:

  1. Ilko a smarowałaś czymś blachę? I czy pieczemy z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
  2. I czy długo trzeba wyrabiać mikserem?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia i piekłam z termoobiegiem. Jeśli chodzi o wyrabianie to niezbyt długo kilka minut.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bułki wyszły bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś znowu je piekłam tylko że z mąką pełnoziarnistą+pszenna bo ostatnio tylko z pszennej. Rewelacja! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń