Strony

29 lip 2011

Bułeczki razowe ze słonecznikiem


To moje drugie bułeczki z mąki
razowej i pewnie nie ostatnie
bo takie szczególnie lubię.

A jeśli są z ziarnami to do

szczęścia nie trzeba
mi nic więcej:))

Te z przepisu Liski.

Składniki na 6 sztuk:
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki pszennej razowej

3/4 szklanki wody

10g świeżych drożdży
1 łyżeczka soli
2 łyżki oliwy 2-3 łyżki pestek słonecznika
Mąkę wymieszać z solą.
Drożdże pokruszyć do
miseczki i zalać łyżką wody.
 
Dodać do mąki i stopniowo
wlewać oliwę oraz wodę.

Zagnieść dość twarde ciasto.

Dodać 2 łyżki pestek słonecznika.

Wgnieść je w ciasto.

Wierzch ciasta posmarować lekko olejem,
przykryć i odstawić na
30-40 minut
do wyrośnięcia.
Po tym czasie lepić bułeczki.
Każdą obtoczyć w pestkach słonecznika.

Ułożyć na wyłożonej papierem do
pieczenia
blaszce, przykryć i odstawić
do
wyrośnięcia na ok. 30 minut.

Na dnie piekarnika ustawić
 naczynko z 1/2 szklanki kostek lodu.
Bułeczki piec w 230 stopniach ok. 15 minut. 

9 komentarzy:

  1. Ilko a ta dodawana woda to ma być letnia czy zimna?

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam i są świetne!!! pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj dawno nie piekłam bułeczek.. narobiłaś mi chęci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki:))

    Ilono wodę dodałam letnią.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wręcz kocham te bułki i robię bardzo często;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj:)
    Nominowałam Cię w konkursie one lovely blog award.
    Więcej informacji :
    http://domowakawiarnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne bułeczki upiekłaś :) ja także planuję jutro jakiś bułkowy wypiek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Baaaaaaaaaaaaaaardzo dobre:)

    OdpowiedzUsuń