Strony

5 kwi 2011

Drożdżówka z marmoladą



Drożdżówka to mój
niedzielny
wypiek.
Ostatnio
niedziele stały
się u nas
"drożdżówkowe".

Składniki na
dwie
blaszki 12x30cm
1/2 kg mąki
30g świeżych drożdży
90g cukru
250ml ciepłego mleka
100g bardzo miękkiego masła
2 jajka
szczypta soli
aromat cytrynowy

marmolada ( u mnie różana)
lub powidła

Składniki na kruszonkę:
1 łyżka masła
2 łyżki cukru
2 łyżki mąki

1 jajko do posmarowania
wierzchu

W misce zrobić rozczyn.
Wlać mleko, dodać drożdże, 1 łyżeczkę
cukru i tyle mąki żeby rozczyn
miał gęstość kwaśnej śmietany.
Wymieszać, przykryć i odstawić
do wyrośnięcia na ok. 20 minut.
Po tym czasie dodać resztę mąki,
cukru, jajka, sól, aromat i na końcu masło.
Całość dokładnie zagnieść na
posypanej mąką stolnicy.
Przykryć i odstawić aż ciasto
podwoi swoją objętość (ok. 30 minut).
Ciasto podzielić na połowę.
Każdą połówkę rozwałkować
na dość gruby prostokąt.
Trzeba sobie długość regulować
długością blaszki.
Posmarować marmoladą lub powidłami
(moja marmolada była strasznie gęsta i ciężko
się smarowało więc może powidła byłyby lepsze
lub może troszkę marmoladę podgrzać).
Zwinąć w rolady.
Wsadzić do blaszek, posmarować
roztrzepanym jajkiem
i posypać kruszonką.
Przykryć i odstawić na ok. 20 minut
aż ciasto troszkę podrośnie.
Piec w 180 stopniach ok. 30 minut.

5 komentarzy:

  1. Drożdżowe z marmoladą tak jak i z serem należy do moich ukochanych ciast świadczących o ciepłocie domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilka z jakiej mąki robiłaś? pszenna czy krupczatka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Rolada wykonana:) Tylko trochę mi popękała z wierzchu ale chyba za cienko rozwałkowałam ciasto:)

    OdpowiedzUsuń