Strony

19 lip 2010

Tort princessa



To mój ulubiony tort. Delikatny, z kokosem i
moim ukochanym ananasem.
Wykonanie jest banalnie proste
a w smaku niebo w gębie:))

Składniki na biszkopt
tortownica 26-28cm:
6jaj
1,5 szklanki cukru
1,5 szklanki mąki tortowej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składnik na masę:
1/2 L śmietany 30%
2 łyżki cukru pudru
2 śmietan fixy
2 duże batony
princessa kokosowa XXL
puszka ananasa (340g)

Składniki na wierzch:
ok. 200g kremówki 30%
owoce sezonowe
wiórki kokosowe

Jaja ubić z cukrem na puszystą masę.
Im dłużej tym lepiej (ok. 15 minut).
Mąki i proszek do pieczenia przesiać razem.
Delikatnie dodać do ucieranej masy.
Wlać do tortownicy i piec ok. 50 minut.
w temperaturze najpierw 160 stopni
a gdy ciasto wyrośnie zwiększyć do 180.
Biszkopt ostudzić, przeciąć
na trzy krążki. Każdy skropić sokiem z ananasa.
Śmietanę ubić na sztywno,
dodać cukier i śmietan fixy.
Batony pokruszyć, ananasa
pokroić w kostkę i dodać do ubitej śmietany.
Delikatnie wymieszać. Krążki przełożyć masą.
Wierzch i boki posmarować samą śmietaną i ozdobić owocami.
Boki posypać wiórkami.

5 komentarzy:

  1. Zrobiłam ten tort na urodziny mojego Męża. Wszystkim bardzo smakował:) Jest bardzo prosty, a jego przygotowanie nie zajmuje dużo czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy ananasa można zastąpić na przykład brzoskwiniami?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie zastępowałam ananasa brzoskwiniami. Nie wiem czy by pasowały. Myślę, że lepszy ananas a brzoskwinie to tylko z bitą śmietaną ale zależy co kto lubi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To był mój pierwszy w życiu tort, zrobiłam na urodziny mojego dziecka i wyszedł bardzo smacznie:)))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam, brak słów na opisanie smaku. Mimo niechęci do pieczenia, ten zrobię. Może tym razem mi się uda.

    OdpowiedzUsuń